רשימות\תמונות\פתקים

21 באפר׳ 2010

מוסיקה: מידלייק בהופעה בפאריז MIDLAKE LIVE IN PARIS



מימין: הסיגריה שאחרי בחוץ, הלהקה עומדת הסולן יושב, שש גיטרות בלהקה של שבעה

אלוהים ישמור, איך מתמודדים עם כל היופי הזה? שעות אחרי ההופעה של מידלייק, לא הצלחתי להפסיק לזמזם את המנגינות, ההתפעמות מחווית ההופעה לא פחתה. כי ההופעה של מידלייק באמת הייתה חוויה - המוסיקה שלהם טעונה בכל כך הרבה עוצמות, שזה היה מעין מסע. באמצע אולם במרכז פריז, ראיתי מול העיניים את כל הנופים של כביש ירושלים-תל אביב שליוו את השירים האלה תקופה כל כך ארוכה. האלבום החדש שיצא רק עכשיו יזכה כבר לנופים אחרים אני מקווה.

לעומת כל כך הרבה להקות שראיתי בשנים האחרונות, הם הדבר הצנוע והענו ביותר שעלה על במה כלשהי, וזה בניגוד גמור למספר הגבוה של חברי הלהקה - לא פחות מ-7 מוסיקאים על אותה במה שותפים לאותו קסם שהוא הלהקה הזו, ארבעה מתוכם גיטריסטים, שלושה מהם גם תורמים לקולות הרקע, שניים מנגנים לפעמים בחליל צד, אחד מנצח על הכל בגאונות השירה שלו והמוסיקה שהוא כותב.

והם עומדים בזקנים הארוכים שלהם, בלבוש ערבות-טקסס שלהם, מודים לקהל פעם אחרי פעם על כך שנתנו להם את ההזדמנות הנפלאה לנגן בפניהם, ומאושרים לנגן. הם לא קפצו, לא הריצו בדיחות, לא הפגיזו בוידאו-ארט מדהים מאחוריהם, פשוט עשו מוסיקה. וזה ממכר כמובן, ואתה רוצה לחזור הביתה ורק לעשות מוסיקה, אבל שעות אחרי, לא מצליח להפסיק לזמזם את אותן מנגינות ששמעת באולם הופעות במרכז פאריז.

MIDLAKE - Le Bataclan 20/4/2010

אין תגובות: