רשימות\תמונות\פתקים

5 באפר׳ 2010

ארכיטקטים #8: Bernard Desmoulin

 
 Le Conservatoire Léo Delibes - 80 Bd Jean Jaurès, Clichy - 92110 
ֿ
שוב בפרברים. ברנרד דזמולן זכה בפרס הגבוה לארכיטקטורה של צרפת ( Equerre d’argent 2009)
על הקונסרבטוריון הזה, שממוקם בקלישי, עוד עיירה שנמצאת בטבעת שמקיפה את העיר, ומעניינת כרגע את כל הארכיטקטים. ספר מיוחד על הארכיטקטורה בעיירות האלה כבר יצא, והנסיונות הארכיטקטוניים המעניינים ביותר נמצאים שם. 
הקונסברטוריון מבקש להיות גורם משמעותי בהתפתחות האורבנית של המקום, והכניסה הרשמית והגדולה מובילה הישר לתוך אולם הקונצרטים של המבנה, מבקשת אולי לחולל את אותו המהפך שאולמות קונצרטים כבר ביצעו במקומות אחרים. מעל לאולם, 4 קומות של חדרי אימונים, שיעורים, נגינה, לכל אחד שם אחר של מלחין, וכך בחיפוש אחרי החדר הנכון, הילדים גם משננים את השמות החשובים להם.ֿ

דזמולין מנסה לשחק על הקשר עם הרחוב, כשהוא ממקם את המסדרונות לכיוון הרחוב, עם קיר מסך מזכוכית שמקרין החוצה את ההתרחשות הפנימית, ובו בזמן מנסה לשחק על התפקיד שממלא המסדרון בחווית הלימודים של התלמידים במקום. באמצעות שבירת הצורה האורתוגונלית של המסדרון הבית-חולימי, הופך המסדרון למקום מפגש, למקום התכנסות של התלמידים, ולא רק לשטח מעבר. הרוחב ההולך ומשתנה מכוון אותם היכן להיכנס, והיכן ללכת - משמע, הוא לא הרחיב פשוט את המסדרון, אלא פשוטו כמשמעו שיחק איתו.
אך הדבר הבולט ביותר במקום הוא שללא ספק, המבנה תוכנן מהפנים החוצה. הפרט של החלון, הוא הפרט של הספריה, הוא המודול שקובע את כל הגדלים.

עוד תמונות, פרטים, וסרט מעולה - http://projets-architecte-urbanisme.fr/conservatoire-de-larchitecte-desmoulin-equerre-dargent-2009/

אין תגובות: